Monday, March 22, 2010

Aku pernah..



Aku pernah tersungkur dek kuisan taufan cinta
Aku pernah kecewa dengan harapan hati sendiri

Aku pernah hanyut dilambung arus kejahilan

Aku pernah keseorangan hadapi semua



Aku pernah keliru siapakah aku sebenarnya

Aku pernah miliki hati yang tertutup kepada kebenaran

Aku pernah mengharungi kegelapan kala mencari
Aku pernah hidup dalam kepura-puraan



Aku pernah lari dari rahmat Tuhanku

Aku pernah memencilkan diri dari kekuatan

Aku pernah membiarkan hatiku lemah

Aku pernah menghukum diriku tanpa keadilan



Aku jua pernah cuba untuk melangkah ke hadapan

Aku jua pernah cuba melangkah tanpa menoleh ke belakang

Aku jua pernah cuba menembusi tembok kejahilan

Aku jua pernah gagal dalam segalanya



Namun kini mata hatiku terbuka jua

Terbuka untuk kebenaran

Terbuka untuk perubahan

Terbuka untuk mencuba menggapai peluang

Terbuka untuk menghargai kekuatan diri sendiri
Terbuka untuk menyedari sumber kekuatanku
Terbuka untuk memperbaiki segalanya
Terbuka untuk semarakkan hidupku demi Kasih Sayang-NYA

Terbuka untuk mencuba menggenggam sebuah impian yang kusangka bukan milikku selama ini



Namun...sejauh mana kecelikan hati ini akan terbuka

Namun...sejauh mana harapan ini akan mengharap

Namun...sejauh mana usahaku akan berkekalan
Namun...sejauh mana aku akan menjadi aku



"Ya ALLAH, janganlah Kau palingkan hati ini, jiwa ini, diri ini dari mengecap kemanisan hidayah-MU setelah Kau kurniakannya padaku...sekian lama aku mencarinya...teraba aku kala mencari...tersungkur aku di tepian rahmat-MU...terleka aku dengan perhiasan dunia...cukuplah dengan segalanya yang aku hadapi selama ini...hati ini tak mungkin akan selamanya bertahan menanggung beratnya ujian dari-MU...aku mohon pada-MU Ya ALLAH...damaikanlah hatiku dengan hidayah-MU"

2 comments:

  1. salam.
    Ikhwan,ana suka sajak nta ni.syahdu.

    Mungkin nanti nta bleh share dgn ana apa yg nta rasa time Allah uji nta tu sbb ana skrng pun tgh celaru.hati ana dh makin lagho.

    Smga nta terus kuat,maju ke hadapan dan bimbing shbt2 lain yg memerlukan.
    Wallahu'alam

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah kalau anta nmpk apa yg ana nk smpai kn dlm kata2 ana kt ats tu..i'ALLAH, nnti sma2 kita share pnglmn kita...alhamdulillah, ALLAH bg ksdrn pd ana..sdar ttg sgala2nya...doakan ana spy trus dlm kesdran ni...wallahualam..

    ReplyDelete